Je collega’s op vakantie? Dan is dit blog voor jou!

Je collega’s op vakantie? Dan is dit blog voor jou!

Dit blog is voor iedereen die in de vakantieperiode de afdeling draaiende houdt.

 

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan…ik heb het zo druk!

 

Het blijkt dat mensen die vinden dat ze het te druk hebben en dit ook met enige regelmaat hardop uitspreken, letterlijk meer druk ervaren dan het moment daarvoor.

 

Een Canadese psycholoog, Donald Olding Hebb, heeft onderzoek gedaan naar de werking van het brein.Zijn quote is: ‘Neurons that fire together, wire together.’

 

Eenvoudig uitgelegd betekent het dat door een stimulus zoals de gedachte: “Ik heb het zo druk”, een hele keten wordt geactiveerd, een verbinding met verschillende hersengebieden. En bij elke herhaling van deze stimulus wordt deze verbinding sterker.

 

Als jij steeds blijft herhalen dat je het zo druk hebt, wordt deze keten in je brein steeds opnieuw geactiveerd, met de bijbehorende negatieve beelden, gevoelens en gedachten.

 

Patrooninterruptie is daarom heel belangrijk.

 

Zo doe je dat!

Koppel jouw positieve en stimulerende netwerk aan het netwerk van je probleem.
Via scans en onderzoeken is aangetoond dat alleen al het idéé van iets anders doen invloed heeft op het brein.

 

Dus:
Op het moment dat je doorhebt dat je vindt dat je het zo druk hebt, zeg je tegen jezelf: “Dit is alleen maar een gedachte”.

Bedenk meteen op dát moment wat je anders zou kúnnen doen.

“Ik zou nu ook gewoon……“ en bedenk iets wat jou een positiever gevoel oplevert. En dat kan alles zijn.

 

Alleen al dènken aan iets anders doen werkt. Je dissocieert namelijk van het probleem en zoekt in je brein naar alternatieven. Herhaal dit consequent en merk op dat je daarmee positieve invloed uitoefent op je gezondheid.

 

Leer dat jouw collega ook even als hij of zij weer terug is van vakantie!

Je houdt met z’n allen het vakantiegevoel gegarandeerd langer vast 🙂

Happy groet,
Ingrid

 

DIT BLOG IS GESCHREVEN DOOR INGRID

Met enthousiasme en nieuwsgierigheid werken aan de beste versie van jezelf: dat is waar ik met jou mee aan de slag ga. To-the-point, energiek, confronterend op de juiste momenten en humor is wat je van mij mag verwachten. Ben je klaar om in beweging te komen voor wat voor jou echt belangrijk is, dan help ik je graag!

Mail me op ingrid@thehappyatworkagency.nl of bel me op 06 – 12 85 69 39

ONZE TRAJECTEN

Onze trajecten brengen je in 9 stappen naar werk dat bij je past. Je kunt ervoor kiezen ons 9 stappenplan zelfstandig te doorlopen, met online begeleiding of intensieve persoonlijke coaching.
Welke vorm past bij jou?

Laat van je horen!

Laat een reactie achter

Meer blogs

Hoe jij in 7 stappen sneller promotie maakt

Wil jij vooruit komen in de organisatie waarin je werkt? Je hoeft niet van baan te wisselen om hogerop te raken, je doet dat sneller in jouw huidige organisatie. Wil je weten hoe? Lees dit blog en volg deze 7 stappen en ga voor de promotie die jij verdient.

4 checkpunten voor een sterk Personal Brand

Hoe sterk is jouw Personal Brand? Vink jij deze vier checkpunten af? In dit blog vind je 4 eenvoudig toepasbare tips zodat jij makkelijk zichtbaar wordt om wie je echt bent.

Welk beeld krijgt een recruiter van jou door je social media posts?

Wat je eenmaal op internet hebt gezet, blijft altijd zichtbaar. Hoe zorg je nu dat social media voor je werkt en niet tegen je werkt? In dit blog ontvang je 7 tips wat je kunt doen om te zorgen dat jouw social media profielen juist vóór jou werken.

Welk beeld krijgt een recruiter van jou door je social media profielen?

Veel recruiters bekijken jouw social media profielen en gedrag voordat ze jou uitnodigen voor een sollicitatie gesprek. Wat laat jij online zien? In dit blog lees je hier meer over én lees je hoe jij social media kunt inzetten voor jou.

Wat zou jij proberen te bereiken, als je wist dat je niet kon falen?

Een nieuw jaar ligt als een onbeschreven boek op je te wachten. In dit blog beschrijf ik twee belangrijke hulpmiddelen die jou helpen om niet alleen jouw eigen boek te beschrijven maar om er een bestseller van te maken.