Kansdenkers helpen je organisatie te ontwikkelen!

Kansdenkers helpen je organisatie te ontwikkelen!

Kansdenkers zijn mensen die altijd mogelijkheden zien, vol enthousiasme aan het werk gaan, een positieve vibe brengen in overleggen, kansen aangrijpen, zichzelf doelen stellen om zich te ontwikkelen en vooruit te komen, zich weten te herpakken bij teleurstellingen en werken aan een positieve mindset!

Ze ervaren het leven als een plaats van mogelijkheden om wensen, verlangens en doelen te realiseren!
Om te leren door te reflecteren.

Kansdenkers zijn zich ervan bewust dat door te denken als ‘normaal’, de werkelijkheid zich ook aandient als ‘standaard’.
Ze zijn daarom voortdurend op zoek naar het anders denken.

Kansdenkers zijn belangrijke en fijne medewerkers voor je organisatie.
Ze zorgen voor vooruitgang en ontwikkeling in je organisatie.
Ze zijn de mensen die hun doelen ‘bevlogen realiseren’

Hoe mooi is dat!

Maar…

Het zijn ook de medewerkers die gevoelig zijn voor een burn-out omdat ze veeleisend voor zichzelf zijn en door hun actiegerichtheid en creërend vermogen veel taken naar zich toe weten te trekken.

Kansen laten ze niet voorbijgaan.
Dus zijn er binnen jouw organisatie onvoldoende ontwikkelmogelijkheden, worden de kansdenkers te veel tegengewerkt of wordt er onvoldoende naar ze geluisterd, dan raken ze gedemotiveerd en gaan ze om zich heen kijken!

Hoe zorg je dat kansdenkers geboeid blijven?

Kansdenkers willen zich, net zoals alle andere medewerkers binnen je organisatie, gezien en gehoord voelen!
Door in gesprek te blijven en echt vragen te stellen die hun bevlogenheid raken.

Zoals…

  • Waar krijg je energie van en wat kost je energie?
  • Wat kan de organisatie doen om je bevlogenheid vast te houden?
  • Waar heb je hulp nodig en hoe ziet deze eruit?
  • Wat kan de organisatie van jouw verwachten (welke bevlogen doelen gaan we stellen)?
  • Hoe kan je enthousiasme ingezet worden om anderen in de organisatie daarin mee te krijgen?

Zou je wel wat hulp kunnen gebruiken bij het binden en boeien van je medewerkers?
Neem contact met mij op en dan kom ik graag onder het mom van een kop koffie meedenken op dit vlak.

Vanuit mijn expertise in generatiemanagement en ervaring als persoonlijk ontwikkelcoach, merk ik dat veel mensen geen zicht hebben op wie ze werkelijk zijn en wat ze willen.

Mede daardoor worden talenten en generatieverschillen binnen teams onvoldoende benut om als team en organisatie meer te bereiken.

Ik help organisaties om meer gebruik te maken van de diversiteit van hun mensen vanuit mijn rol als loopbaancoach.

The Happy at Work agency werkt vanuit de filosofie dat je gelukkig aan het werk (happy at work) bent.
Ik ben van mening dat Loopbaancoaching niet alleen gaat over het vinden van een nieuwe baan buiten de organisatie.
Ik pleit juist voor loopbaanontwikkeling van medewerkers binnen organisaties.

Binnen The Happy at Work Agency werken we zowel met de klant via individuele loopbaantrajecten als aan teamtrajecten met een persoonsprofiel waarin de volgende elementen in kaart worden gebracht

Wat zijn je talenten (maar dan vooral kijkend naar het benutten van ieders uniekheid)

Welke waardes hanteer je eigenlijk en leg die eens naast de teamwaardes en de organisatiewaardes?
Hoe zit dat eigenlijk?

Welke drijfveren beïnvloeden mijn handelen en mijn keuzes?
En hoe verhoudt zich dat tot de anderen in mijn team/organisatie?
Welke teamkeuzes moeten er gemaakt worden en past dat wel/niet?

Voor meer informatie en inspiratie op het gebied van loopbaancoaching verwijs ik naar www.thehappyatworkagency.nl.

Rechtstreeks met mij contact opnemen kan via berlinde@thehappyatworkagency.nl of 06 42497122.

 

DIT BLOG IS GESCHREVEN DOOR BERLINDE

Wie ben je, wat kun je en wat wil je? Dat zijn vragen waarmee ik met jou aan de slag ga tijdens de coaching. Alles begint bij jou. Als jij beter weet wie je bent, weet je ook beter wat bij jou past. Ik coach mensen op zelfinzicht. Ik geloof namelijk dat alle antwoorden in je zelf zitten en dat je zelf invloed kan uitoefenen over hoe jij wilt dat de dingen verlopen, in jouw leven.

Mail me op berlinde@thehappyatworkagency.nl of bel me op 06 42 49 71 22

ONZE TRAJECTEN

Je kunt ervoor kiezen ons 9 stappenplan zelfstandig te doorlopen in het Online Loopbaantraject of met iintensieve persoonlijke coaching door een van de loopbaancoaches. Wil je samen met een van de loopbaancoaches jouw Personal Brand Statement en/of CV en LinkedIn profiel schrijven? Kies dan voor de Personal Branding sessie.
Hoe kunnen we jou helpen?

Meer blogs

Alleen vacatures zoeken werkt niet, lees waarom

Iedereen die op zoek is naar een baan weet dat je er niet aan ontkomt: solliciteren. Maar de (bijna) onvermijdelijke afwijzing die hierna volgt, is heel vervelend. Kan dat nou niet anders? Ja zeker wel. Lees in dit blog hoe je zorgt voor grotere slagingskansen bij het solliciteren en wél die baan krijgt.

Hoe zou jij willen terug kijken op je leven?

Stel je voor wat het zou betekenen om tegen het einde van je leven door je eigen museum te lopen. Een museum geheel gewijd aan jouw leven. Wat zou je dan zien?Waar zou je dan tevreden over zijn? Waar zou je je voor schamen? Waar zou je trots op zijn? Waar zou je ongelukkig over zijn? Waar zou je gelukkig over zijn?Hoe voel je je in het besef dat je voortaan herinnerd zult worden zoals je in dat museum wordt afgebeeld?

Van sleur naar een geïnspireerd leven

Je staat op. Je gaat naar je werk of je brengt eerst je kinderen naar school om vervolgens te gaan werken. Op je werk doe je je ding, maar je hebt het gevoel dat je meer wilt en meer kunt. Maar ach, je hebt leuke collega’s en het is ook wel heel fijn dichtbij huis en…. Toch? Is dit eigenlijk wel wat je wilt?

Stop de afwijzingen – start met LinkedIn

Dan ben je te oud, dan te jong, te ervaren en soms is er geen reden. Afwijzingen nadat je hebt gesolliciteerd, zo vervelend. Pak het daarom anders aan! Gebruik LinkedIn en vind moeiteloos die baan die bij je past.

Hoe word ik gezien op mijn werk?

Als ik maar hard genoeg werk, dan val ik vanzelf op. Of niet?! In de praktijk is er meer voor over. Je leest in dit blog waarom en hoe jij dat doet – zichtbaar zijn.