Binden en Boeien is Back !

Binden en Boeien is Back !

Om maar meteen met de deur in huis te vallen…

Hoe bindt jij de mensen aan je organisatie?

In hoeverre ben je oprecht bekend met wat jouw mensen nodig hebben om zich ‘gelukkig’ te voelen in hun werk?

Hoe zorg je ervoor dat de potentie van je mensen in alle leeftijden optimaal benut worden?

Hoe zou het zijn als je hier grote stappen in maakt?

En jij vol trots en blijdschap kan zeggen dat je mensen verbonden en geboeid zijn en blijven binnen de organisatie!

Andere zienswijze

Generaties veranderen, dat weten we allemaal.
Maar ben jij als organisatie daar op voorbereid?
Heb jij het zodanig ingericht dat mensen ook zichzelf kunnen zijn in jouw organisatie?
Dat ze optimaal gebruik kunnen maken van potenties?

En vooral ‘gelukkig kunnen zijn’!

Dit vraagt een hele andere zienswijze!

Ik geloof namelijk dat er een aansluiting moet zijn tussen jouw eigen persoonlijke identiteit en die van de organisatie!

In hoeverre sluit deze echt aan?

Naar mijn mening worden er onvoldoende gesprekken gevoerd over ‘gelukkig zijn’ en ‘jezelf zijn’.
Bestaat er een kans dat je bang bent dat je niet kunt voldoen aan de wensen van deze medewerker?
En maak jij eigenlijk wel voldoende gebruik van de oplossingsgerichtheid en creativiteit van de mensen in je organisatie?

Veel organisatie werken aan personeelstevredenheid, een verbeterd werkklimaat, flexibele werkuren.
De randvoorwaarden worden ingevuld.
En dat is al een goede ontwikkeling waardoor medewerkers ook meer hun balans kunnen vinden in privé en werk. De eerste stappen worden gezet om een fijne organisatie te zijn voor je medewerkers.

Waarom niet nog een stap extra zetten?

Omdenken

“We moeten gewoon omzet maken en mensen moeten gewoon doen wat wij zeggen! “

Wie zegt dat omzet niet gemaakt kan worden met minder werkzame uren.
Want als jouw medewerker gelukkig is en zich betrokken (verbonden) voelt bij jouw organisatie, dan werkt hij ook met plezier nog even in de avond uren of weekenden aan zijn werk.
En als hij betrokken is, dan kan hij in die paar uur al velen ‘juiste dingen doen’ om te zorgen dat de omzet gehaald wordt.

Wat maakt mensen gelukkig in hun werk?

Wat maakt jouw medewerker gelukkig in zijn dagelijkse werkzaamheden?

Allereerst is het belangrijk om inzichtelijk te krijgen wat de talenten, waarden, drijfveren van iemand zijn en dus zijn persoonsprofiel helder te hebben.
Dit is dan meteen een praatstuk voor elke pop gesprek.
Waar sta je?
Welke drijfveren kun je niet tot uiting laten komen?
Wat heb je daarvoor nodig van ons als organisatie?

Een voorbeeld

Sinds 2007 heb ik besloten dat binnen loondienst mijn werk niet gecombineerd kon worden met mijn moederschap, wat mij heeft besloten om zelfstandig ondernemer te worden.
Er was naar mijn idee geen ruimte voor mijn drijfveren in combinatie met mijn talenten in de vorm ‘loondienst binnen organisatie’.
Volgens mij is dat een reden voor veel vrouwen die moeders worden.
Er moeten nou eenmaal meerdere ballen de lucht in worden gehouden en kan het zijn dat er binnen bedrijven nog heel traditioneel gedacht en gehandeld wordt?

Jammer, want daardoor verliezen veel organisaties goede vrouwelijke krachten.

In het kader van omdenken

Wat zou je nu kunnen betekenen voor deze groep jonge moeders?
Hoe zou je invulling kunnen geven aan wat zij willen in deze fase van hun leven, waardoor je toch hun talenten kan benutten voor de organisatie?
Welke constructies zijn er te bedenken?

Vanuit mijn expertise in generatiemanagement, als coach persoonlijke ontwikkeling (of identiteitscoach) en vanuit mijn professie als loopbaancoach kom ik graag op de koffie!

En denk graag mee hoe je op een wijze met loopbaan van jouw medewerkers om kunt gaan, zodat je medewerkers geboeid en verbonden zijn met de organisatie!

Bel of mail mij via berlinde@thehappyatworkagency.nl of 06 42497122.

Samenwerken aan loopbaanontwikkeling

The Happy at Work agency werkt vanuit de filosofie dat je gelukkig aan het werk (happy at work) bent.
Ik ben van mening dat Loopbaancoaching niet alleen gaat over het vinden van een nieuwe baan buiten de organisatie.
Ik pleit juist voor loopbaanontwikkeling van medewerkers binnen organisaties.

Binnen The Happy at Work Agency werken we zowel met de klant via individuele loopbaantrajecten als ook aan teamtrajecten met een persoonsprofiel waarin de volgende elementen in kaart worden gebracht:

Wat zijn je talenten (maar dan vooral kijkend naar het benutten van ieders uniekheid)?

Welke waardes hanteer je eigenlijk en leg die eens naast de teamwaardes en de organisatiewaardes?
Hoe zit dat eigenlijk?

Welke drijfveren beïnvloeden mijn handelen en mijn keuzes?
En hoe verhoudt zich dat tot de anderen in mijn team/organisatie?
Welke teamkeuzes moeten er gemaakt worden en past dat wel/niet?

Voor meer informatie en inspiratie op het gebied van loopbaancoaching verwijs ik naar www.thehappyatworkagency.nl.

 

DIT BLOG IS GESCHREVEN DOOR BERLINDE

Wie ben je, wat kun je en wat wil je? Dat zijn vragen waarmee ik met jou aan de slag ga tijdens de coaching. Alles begint bij jou. Als jij beter weet wie je bent, weet je ook beter wat bij jou past. Ik coach mensen op zelfinzicht. Ik geloof namelijk dat alle antwoorden in je zelf zitten en dat je zelf invloed kan uitoefenen over hoe jij wilt dat de dingen verlopen, in jouw leven.

Mail me op berlinde@thehappyatworkagency.nl of bel me op 06 42 49 71 22

ONZE TRAJECTEN

Je kunt ervoor kiezen ons 9 stappenplan zelfstandig te doorlopen in het Online Loopbaantraject of met iintensieve persoonlijke coaching door een van de loopbaancoaches. Wil je samen met een van de loopbaancoaches jouw Personal Brand Statement en/of CV en LinkedIn profiel schrijven? Kies dan voor de Personal Branding sessie.
Hoe kunnen we jou helpen?

Meer blogs

Kansdenkers helpen je organisatie te ontwikkelen!

Kansdenkers zijn belangrijk voor de ontwikkeling van je organisatie! Maar hoe weet je deze groep mensen nou te boeien aan je organisatie? Via dit blog vraag ik aandacht voor loopbaanontwikkeling binnen organisaties, zodat medewerkers zich meer verbonden en geboeid voelen bij hun werk.

Binden en Boeien is Back !

Wat kun je nog meer doen om ervoor te zorgen dat je je medewerkers aan je organisatie weet te binden en te boeien? Met deze blog beoog ik je organisatie te prikkelen om eens na t denken wat je hier zoals in doet en waar er mogelijk nog wat valt te verbeteren.

Hoe jij in 7 stappen sneller promotie maakt

Wil jij vooruit komen in de organisatie waarin je werkt? Je hoeft niet van baan te wisselen om hogerop te raken, je doet dat sneller in jouw huidige organisatie. Wil je weten hoe? Lees dit blog en volg deze 7 stappen en ga voor de promotie die jij verdient.

4 checkpunten voor een sterk Personal Brand

Hoe sterk is jouw Personal Brand? Vink jij deze vier checkpunten af? In dit blog vind je 4 eenvoudig toepasbare tips zodat jij makkelijk zichtbaar wordt om wie je echt bent.

Welk beeld krijgt een recruiter van jou door je social media posts?

Wat je eenmaal op internet hebt gezet, blijft altijd zichtbaar. Hoe zorg je nu dat social media voor je werkt en niet tegen je werkt? In dit blog ontvang je 7 tips wat je kunt doen om te zorgen dat jouw social media profielen juist vóór jou werken.